Saturday, March 2, 2013

hanya kerana DIA


Alhamdulillah, hari ini, saat ini, kita msih diberi kesempatan untuk menikmati hidup yang lebih bahagia. Syukur, di atas segala kurniaan Allah yang tak berbelah bagi. Pilihan. Saya memilih untuk BERUBAH. Walaupun seringkali rebah tatkala ujianMu datang, namun syukur, Allah masih memberi peluang untuk kita perbetulkan segala kesilapan.

BERUBAH bukan kerana azam tahun baru. bukan juga kerana mencari penghargaan manusia. jauh sekali. tetapi berubah kerana Dia yang telah mencampakkan hidayah ke dalam hati sesiapa yang dikehendakinya. inilah yang dinamakan pilihan. apabila kita dihadapkan dengan dua penyelesaian, dua jalan, dua pengakhiran..dimana kita perlu memilih antara keduanya; maka saya pilih jalan ke SYURGA. maka saya pilih untuk berubah keranaNya.

Semoga Allah menetapkan hati saya untuk terus berpegang kepada janji pada diri. kesilapan lalu takkan lagi diulangi. kekuatan untuk terus kekal berdiri yang hanya Dia saja yang mampu memberi. Masih banyak yang perlu diperbaiki. bak kata Ustazah Fatimah Syarha : "persediaan dari segi roh, jasad dan akal perlu seimbang dalam menghadapi pelbagai situasi. " . Yakin dan berpegang teguh pada janji Allah, optimis dengan segala takdir yang bakal dihadapi.

semoga segalanya kekal begini. malah biarlah lebih baik lagi. sampai bila-bila. persiapkan diri menjadi solehah untuk meraih syurgaNya. saya juga ingin ke sana. maka saya perlu meninggalkan segalanya. I, YOU, WE.. DESERVE BETTER !! saya lakukan segalanya kerana Allah. kerana cintaNya..
"Bantu lelaki untuk menjadi soleh dengan tidak melayan mesej2 mereka yang lagha".
begitu petikan daripada buku 'CINTA HIGH CLASS' karya DR FARHAN HADI dan isteri. semoga suatu hari nanti mereka juga akan dibukakan pintu hati untuk mencintai Allah. jika pilihanmu untuk bercinta secara tidak halal, maka saya juga berhak memilih. dan saya memilih untuk mencari yang halal. saya pilih untuk bahagia di dunia..sampai syurga!! InsyaAllah~

No comments:

Post a Comment