Monday, December 31, 2012

Bakal Imamku, coretan buatmu


Diri ini masih lagi bertatih untuk memperbaiki diri, harap awk bersabar menunggu saya. Saya tak menjanjikan kesempurnaan utk awk, tp sy berjanji utk berusaha kearah itu. Harap awk juga sedang berusaha mentarbiyah diri. Masa silam saya mungkin tak membenarkan saya utk meminta lebih dari Tuhan. Namun, saya pasti yang masa depan saya akan saya lakarkan seindahnya dengan cinta kepada Allah. Saya merindukan seorang yang sanggup menduakan saya dengan jihad kepada Allah. Seorang yang menggalakkan saya utk berpurdah, seorang yang memberikan saya peluang untk melahirkan pejuang2 islam yang berani mati kerana agama. Saya rindukan haruman syurga, pimpinlah tangan ini merentasi segala ujian dariNya. Ayuh, kita bawa semua kaum kerabat kita megenali keindahan syurga, keindahan cinta pada Yang Maha Esa.

Bakal Imamku, jagalah pandanganmu, jagalah auratmu, jagalah pergaulanmu. Aku juga masih lagi berusaha memperbaiki diri. Harap dirimu juga begitu. Utamakan ibu bapamu, sebelumku kerana syurgamu adalah pada redhanya seorang ibu, Marilah kita bersama- sama berjuang kearah syurgaNya. Berjihad menuju cintanya.

Ya Allah, jika ditakdirkan Kau ambil nyawaku sebelum sempat suami yang Kau ciptakan untukku ini membaca segala coretanku, maka Kau kabulkanlah permintaan ini agar mencampakkan hidayah utk meraih CintaMu sehingga ke syurga ini kepada teman2 seperjuangan, kakak2 dan abang ku serta semua Umat islam yang masih hidup. Semoga zuriat yg mereka lahirkan nanti mampu menjadi para syahid dan syahidah di jalanMu.


Amiinn, Ya Rabbal A’lamin..


No comments:

Post a Comment